Conceptcoaching

Van (persoonlijke) missie naar bedrijfsconcept
 

Business coaching voor een helder bedrijfsconcept

Wat is het karakter van jouw bedrijf en wat is het dat jouw klant over de streep helpt? Iedereen kan zich inschrijven bij de Kamer van Koophandel en ondernemer worden, maar hoe maak je van jouw bedrijf (weer) een succes zodat ook jij als ondernemer er blij van wordt? Deze vorm van business coaching is voor zzp’ers, mkb’ers en starters.

  • Wie ben jij als ondernemer? Wat drijft je?
  • Wat is je persoonlijke en zakelijke missie?
  • Wat maakt jou uniek en hoe gebruik je dat in je bedrijf?
  • Wie wil je aanspreken? Wat is je boodschap?
  • Wat is het gouden concept dat werkt voor jou en je bedrijf?
  • Hoe houd je daaraan vast?
  • Hoe zorg je dat je doelgroep daar iets van merkt?

  

Van binnen naar buiten

Als je het vergelijk het met een steen die je in het water gooit; welke rimpeling veroorzaak jij dan met je bedrijf? Bij Conceptcoaching richten we ons vooral op die buitenste ring, daar waar het bedrijf contact maakt met de klant. Je kan echter niet om de kern van de cirkel heen, want hoe de kring zich vormt is afhankelijk van de steen die is gegooid.

Business coaching op maat

Een traject bestaat uit zes tot acht gesprekken. Niet elke kring in de cirkel heeft altijd evenveel aandacht nodig. Grofweg werken we van de kernwaarden naar een missie met bijbehorende visie om vervolgens een strategie op te stellen. We starten altijd met het formuleren van heldere doelen waar we gefaseerd naartoe werken. Het is ook mogelijk om een mix te maken met een stuk coaching op het vlak van Persoonlijk Leiderschap of Ambitiecoaching. Een coachgesprek in je bedrijf via de methode Environ Mental Coaching kan ook erg nuttig zijn om er bijvoorbeeld achter te komen wat je bedrijf nu uitstraalt.

Communicatie

Na een coachtraject is de boodschap van je bedrijf helder. Een treffende verkooppitch is nu zo geboren. Het is ook goed om een plan op te stellen waarin je vaststelt hoe je de juiste uitstraling bereikt en vasthoudt. Denk aan het gebruik van een metafoor of een symbool.  Voor Zo Ondernemer Zo Zaak is dat bijvoorbeeld het slakkenhuis. Als laatste is het belangrijk dat je de boodschap helder weet te verwoorden op je website. Ook daar kan ik je eventueel bij helpen.

 

Wat klanten zeggen

“Spiegel voorgehouden”
Rolf

“Durft confrontatie aan in prettige sfeer”
Laura

“Lekker Praktisch”
Sylvia

“Vertrouwen en concrete actie”
Saskia

“Luisteren en kritische vragen”
Carina

“Opmerkzaam en intuïtief”
Lot

> Meer ervaringen