“Radijsjes! Heeeele mooie!”. Dát is wat je op de markt hoort; het direct aanprijzen van waar. Een elevator pitch is echter heel wat anders. Dat is geen verkooppraatje en het is ook meer dan jezelf alleen maar voorstellen. Met een pitch (*korte presentatie) wil je vooral vertrouwen wekken en je toehoorders laten weten waarmee jij ze goed kan helpen. 

Natuurlijk houd je een pitch om er uiteindelijk klanten aan over te houden, maar de intentie is anders dan directe verkoop. Dat doen ze dus op de markt. Daar worden specifieke producten aangeprezen om je ertoe aan te zetten om nú die radijsjes te kopen. (Nee, geen bananen 😉 

Maar goed, wat is een pitch dan wel? Een pitch gaat vooral over vertrouwen wekken. Mensen handelen liever met gelijkgestemden en ‘bekenden’ dan met iemand die ze niet goed kennen. Daarvoor is het in de basis al belangrijk dat je zeker over komt en gelooft in je eigen verhaal. Een heldere boodschap en je non-verbale uitstraling helpen daarbij. Daarnaast vertel je natuurlijk wie je bent en wat je doet en daar heb ik ook enkele tips voor. Een pitch is een kort betoog van ongeveer 60 seconden.

Hoe je dat goed doet, leer je tijdens de Workshop Pitchen op vrijdagmiddag 13 maart bij mij op kantoor in Almelo. Van 13 tot 16 uur leer je een goede pitch vorm te geven en ga je oefenen. Je ontvangt direct feedback van mij en van de andere deelnemende ondernemers. Een goede leerschool! Studenten met een start-up gingen je afgelopen najaar al voor tijdens mijn gastles aan hogeschool Saxion. Vrijdagmiddag 13 maart deelnemen kan voor 49 euro (excl. btw). Meld je voor vrijdag 6 maart aan via info@zoondernemerzozaak.nl

Esther

AGENDA 
13 maart – Pitch Workshop
20 maart – Workshop Free Publicity
16 april – Ambitietraining (Maak een concreet plan van je droom)
14 mei en 4 juni – tweedaagse training gespreksvaardigheden (Leren manipuleren)